یکی از خدمات مهم و پرطرفدار در صنعت حمل و نقل است. کمپرسی سازی به معنی تبدیل یک کامیون عادی به یک کامیون کمپرسی است که میتواند حجم بار بیشتری را جابجایی کند. اتاق سازی نیز به معنی طراحی و ساخت اتاق های مناسب برای انواع کاربردهای مختلف است. در این مقاله به بررسی این دو خدمات و مزایا و معایب آنها میپردازیم. چه کسانی از خدمات کمپرسی سازی و اتاق سازی کامیون استفاده میکنند؟ خدمات کمپرسی سازی و اتاق سازی کامیون برای افراد و شرکتهایی مناسب است که نیاز به حمل و نقل مواد و کالاهای حجیم، سبک، زنده، غذایی، صنعتی، ساختمانی و غیره دارند. برخی از مثالهای کاربردهای این خدمات عبارتند از:
چگونه خدمات کمپرسی سازی و اتاق سازی کامیون انجام میشود؟ برای اینکه یک کامیون عادی به یک کاميون كمپرسي تبديل شود لازم است كه شاسي آن دوبل شود و يك جك هيدروليكي به آن نصب شود. جك هيدروليكي باعث ميشود كه اتاق كاميون بتواند با زاويههای مختلف تخليه شود.
همچنین بسته به نوع بار و كاربرد كاميون لازم است كه اتاق كاميون با ورقهای فلزي با آلياژ مناسب طراحي و ساخته شود.
برخي از انواع اتاق كاميون عبارتند از: • اتاق كانتين فلزي: يك نوع اتاق كاميون است كه دارای دربهای بازشو و قفلدار است و معمولا برای حمل محصولات غذايي و نوشيدني استفاده ميشود
خدمات کمپرسی سازی و اتاق سازی کامیون دارای مزایا و معایبی است که در زیر به آنها اشاره میکنیم:
• افزایش ظرفیت حمل بار: با تبدیل یک کامیون عادی به یک کامیون کمپرسی، میتوان حجم بار بیشتری را جابجایی کرد. به عنوان مثال، یک کامیون کمپرسی قابل نصب بر روی شاسی نیسان، میتواند حجم بار را حمل کند در حالی که یک کامیون عادی فقط
سهولت تخلیه بار: با نصب جک هیدرولیک، میتوان با زاویههای مختلف، بار را به راحتی تخلیه کرد. به عنوان مثال، یک کامیون کمپرسی قابل نصب بر روی شاسی نیسان، میتواند با زاویه بار را تخلیه کند.
• تناسب با نوع بار و کاربرد: با طراحی و ساخت اتاق های مناسب، میتوان به نحو بهینه از فضای کامیون استفاده کرد